2014. május 6., kedd

Az elrepedős Xperia kijelzők története

Egyelőre ne várj befejezett történetet, de a sztorit majd mindig frissítgetem, ahogy a fejlemények zajlanak. Egyelőre hol tartunk?
Pénteken reggel megyek a boltba és bejön egy hívásom. Venném fel, de a kijelző nem reagál. Ahogy a kijelzőt simogatom nagy bőszen, arra leszek figyelmes, hogy vékony hajszálrepedések figyelhetőek meg rajta keresztben. Ez azért érdekes, mert nem ejtettem le, nem ütöttem oda, nem érte semmilyen trauma.
Naná, hogy ideges lettem...
Mivel indulnom kellett a Balatonkörre, annyit tudtam gyorsan tenni, hogy átköltöztem egy nálam lévő teszttelefonra. Ez szerencsére gyorsan ment, a Sony Xperia Z ultrát pedig le sem tudtam kapcsolni, mert a bekapcsológomb folyamatos nyomva tartására nem kapcsol le.
Így a telefon azóta is bekapcsolva van, le sem merült...
A Balatonkörről hazaérkezve és kipihenve magamat utánaolvastam a dolognak és több helyen is azt látom, hogy a Sony ismeri a problémát és elvileg garanciában cseréli a kijelzőket, ha a telefonon sérülés nem látható. Kellemes meglepetés ez! És nem az utolsó az ügyben.
Persze erre ki leszek váncsi, mert azért az ilyen esetek mindig vitásak!
Emellett Te odaadnád úgy a telefonodat, hogy minden adatod rajta van, mert nem tudod a képernyőt használni és így nem tudsz vele semmit csinálni?
Én bizony nem!
Ahogy olvasgatok, a kereső a https://myxperia.sonymobile.com/ oldalra dob, ahol egy gyors Google bejelentkezés után 4 lehetőséget kínálnak fel nekem:


1. Megkeresni a telefonomat. Egy gombnyomás és mutatja is, hogy idehaza van Szobon, a házunkban.
2. Hang riasztás. Egy gombnyomásra elkezd csörögni, ha nem találnám.
3. Lezárás. Egy gombnyomásra lezárhatom.
4. Törlés. Ez kell nekem! Egy gombnyomásra töröl mindent a telefonról.
Megvan a gombnyomás és a telefon máris törölve.
És ez így azért nagyon ott is van a szeren.
Szóval van nekem most egy repedt kijelzős telefonom, amellyel megyek a boltba, ahol vásároltam. Nagyon remélem, hogy nem kekeckednek, hanem intézik nekem szépen a dolgot.
A fejleményekről pedig majd tudatlak benneteket.


Frissítés:
Közben egy ismerősöm ismerőse a Sony Márkaszervizben dolgozik és nem hivatalosan megerősítette, hogy igen, létezik az elrepedős probléma.
A telefont a boltban hagytam, ahonnan beküldik a Sony-hoz és reménykedünk benne, hogy kijavítják garanciában.
Persze mondták, hogy a Sony majd ki fogja nagyítani a törést és be fogja bizonyítani, hogy ez bizony ütés hatására történt, de én bízom benne, hogy ez nekik nem éri meg. Mármint nem éri meg csalódott ügyfelet hagyni, mert az esetleges javítás nekik nagyjából 30 ezresükbe kerül, míg ha én mint elégedett ügyfél maradok a Sony termékeinél, az nagyon soxor 30 ezrest fog nekik hozni még.
Reménykedjünk. 3-4 hét lesz az átfutási idő.

7 megjegyzés:

  1. Üdv!
    Nekem is ugyanígy repedt be a kijelző a Z-men, hajszálrepedések lettek rajta, külső hatás nem érte. Olvastam én is a kijelzőrepedéses cikket ( http://www.telefonguru.hu/hir/Garanciaban_cserelik_a_torott_Sony_kijelzoket_2013-11-11 ) Bevittem az üzletbe, ahol vásároltam a készüléket, elküldték a Sony szervizbe, de nem nyugtattak meg. Egy héttel később visszaküldték a telefont ugyanolyan állapotban, mint volt. Mellékeltek egy fényképet, lefotózták a repedést és kinagyították...megjegyzésbe azt írták, h külső behatás érte, és ha ez még nem elég, a garanciát is elvették. :)

    VálaszTörlés
  2. Sziasztok
    Na akkor írom én is... Ma jött meg a z ultra telefonom. Netről rendeltem. Kibontottam fóliás nagyon szép. Nyomkodtam picit aztán gondoltam leveszem a fóliát róla. Hát levettem. Megint nyomkodom aztán gondoltam letörlöm róla azt a kis piszkot a képernyő jobb felső részénél. Letöröltem de nem jött le. Kicsit megkörmöztem aztán kiderült számomra, hogy nem kosz hanem olyan mintha kitörött volna egy 1-2mm es darab a kijelzőből. Hívtam a boltot küld egy futárt holnapra és nem tudom mi lesz... Elkeseredésem határtalan :( Szerintetek?

    VálaszTörlés
  3. Szia,

    és mi lett a történet vége?

    (Az 1 hónapos Xperia Z Ultra készülékem képernyője szintén bármiféle külső behatás nélkül megrepedt, de a sony szakszervíz arról értesített, hogy garanciában nem javítják, vigyem vissza az eladóhoz [aki egyébként ide irányított], vagy 2500 forintért bevizsgálják, hogy "mi a hiba oka", és adnak árajánlatot a javításra - most erre várok.)

    Kiváncsi lennék, hogy könyveljem a dolgot azonnali 100.000 Ft buktának, vagy érdemes-e a nyakamba venni fogysztóvédelem/békeltetőtestületi kálváriát (persze addig sem tudom a telefonomat használni), hátha történik valami?

    VálaszTörlés
  4. Üdv!Nekem is Sony Z Ultrám van.Eddig minden ok volt vele, igaz üveggel védem a kijelzőt.De kb. 2 hete amikor hívásom van nem tudom bontani a hívást,erre a hívott félt kell megkérjem,ugyanis a beszélgetés után nem kapcsol vissza a kijelző. Van úgy,hogy csak egyszerűen lefagy.Ma megyek a szervízbe hátha segítenek.

    VálaszTörlés
  5. Látom elég régiek itt a hozzászólások, de megfogadtam, hogy le fogom valamilyen releváns oldalon írni a tapasztalataimat. Sztori ugyanaz: zsebből kivéve a telót, hosszanti spontán repedés a kijelzőn. Utánanézve a témának (Sony garancia a törött kijelzőre) egyből a hivatalos szervizbe (Cordon Electronic) vittem a telefont. Amíg nem említettem a Sony nyilatkozatot a garanciális kijelzőről, addig fel sem merült a garancia lehetősége, de ahogy kifejtettem a számon, miszerint tudomásom van a Sony nyilatkozatról, az varázsszóként hatott. "Igen, a Sony garanciában cseréli az egyvonalas repedést" válaszolta a srác a pult mögött. Korrekten még is csinálták két héten belül, még ajándék fóliát is kaptam rá. A biztonság kedvéért ellenőriztem átvételekor a gyári számot is, stimmelt. Szóval le a kalappal, rendesek voltak.
    Még egy info, ami hasznos lehet. A telón ugyebár érdemes adatmentést és hard resetet csinálni leadás előtt. Kijelző törött, látszik, de nem reagál. Szoftveres visszaállítas nem lehetséges. Companion azt írta, hogy adatmentés Sikertelen. A fent leírt, myxperia.com oldalon csak akkor lehet vezérelni a telefont, ha azon a myxperia szolgáltatás aktív. Az enyémen nem volt az. A hard reset a hardver gombokkal sem jött össze, nemtom miért. Szóval a telóra OTG kábelen keresztül rá lehet dugni normál USB-s PC egeret és simán lehet navigálni vele. Gondoltam ez hasznos lehet.

    VálaszTörlés
  6. Látom elég régiek itt a hozzászólások, de megfogadtam, hogy le fogom valamilyen releváns oldalon írni a tapasztalataimat. Sztori ugyanaz: zsebből kivéve a telót, hosszanti spontán repedés a kijelzőn. Utánanézve a témának (Sony garancia a törött kijelzőre) egyből a hivatalos szervizbe (Cordon Electronic) vittem a telefont. Amíg nem említettem a Sony nyilatkozatot a garanciális kijelzőről, addig fel sem merült a garancia lehetősége, de ahogy kifejtettem a számon, miszerint tudomásom van a Sony nyilatkozatról, az varázsszóként hatott. "Igen, a Sony garanciában cseréli az egyvonalas repedést" válaszolta a srác a pult mögött. Korrekten még is csinálták két héten belül, még ajándék fóliát is kaptam rá. A biztonság kedvéért ellenőriztem átvételekor a gyári számot is, stimmelt. Szóval le a kalappal, rendesek voltak.
    Még egy info, ami hasznos lehet. A telón ugyebár érdemes adatmentést és hard resetet csinálni leadás előtt. Kijelző törött, látszik, de nem reagál. Szoftveres visszaállítas nem lehetséges. Companion azt írta, hogy adatmentés Sikertelen. A fent leírt, myxperia.com oldalon csak akkor lehet vezérelni a telefont, ha azon a myxperia szolgáltatás aktív. Az enyémen nem volt az. A hard reset a hardver gombokkal sem jött össze, nemtom miért. Szóval a telóra OTG kábelen keresztül rá lehet dugni normál USB-s PC egeret és simán lehet navigálni vele. Gondoltam ez hasznos lehet.

    VálaszTörlés
  7. Sziasztok!
    A story ugyan az! Csak sony Xperia M4 Aqua. Kiveszem a táskámból tokkal védett állapotban és lám egy hajszálrepedés a kijelzőn és elmosódott kép. A telefon kb. 1 hónapos. Bemegyek a Vodafone Alba Plázába közlik, hogy nem garanciális ugyanis nem rendeltetésszerűen használtam. Ennek ellenére elküldték a Cordon Electronic-hoz akiket természetesen telefonon elérni nem lehet. 3 hét múlva visszaküldték a telefont ugyan ezzel a megjegyzéssel és, hogy pénzért megjavítják úgy kb.35000-ért és több, mint 3 órás várakozás után. Ugyanis közölte velem a biztonsági őr feladatot ellátó kapuőr vodafonos ruhában, hogy sajnos sokat kell várnom, mert az új előfizetők és készülék vásárlók előnyt élveznek az ügyintézés során. Na!-gondoltam így legyél Te hűséges ügyfél. Tehát fogtam magam elmentem egy függetlenhez és 25000-ért korrekt munkát végzett. Ennyit a garanciáról és a Vodafonról. Persze rá pár napra jött az elégedettségi telefonos megkeresés. Sejthetitek, hogy azóta senki nem hívott ilyen ügyben.
    Az én történetem ennyi, csak még annyi hozzáfűznivaló, hogy az első megvásárolt készülék gyakorlatilag 2 nap alatt zárlatos lett amiről most írok az már a cserekészülék. Én pedig hiába érveltem a sony garanciával konkrétan elküldtek a távolba!

    Üdv: Gabi

    VálaszTörlés