2013. július 8., hétfő

Hálózatfejlesztés ÉMÁSZ

Érdekes dologra leltem ma. Szerettem volna nagyobb biztosítékokat a házra, mert a 10 Amper nem tűnik elégnek. Tudjátok, manapság klíma, elektromos sütő, nagyképernyős tévé...
Szóval szerettem volna, ha nem csapkodja le folyton a biztosítékot.
Akadályokba ütköztem.
1. Az ÉMÁSZ online ügyfélszolgálata csak Firefox vagy Explorer alól megy? 2013-ban vagyunk. Egye fene, telepítettem egy Firefoxot. Azóta sem használtam másra... És mivel utoljára akkor használtam, amikor beregisztráltam az online ügyintézéshez, el is felejtettem a jelszavamat. Most meg kellene...
2. Nem baj, hogy elfelejtettem a jelszavamat, van jelszó-emlékeztető. Gondoltam én... Ugyanis a jelszó-emlékeztetőhöz kell az e-mail cím (ez menne) és a felhasználói név. De erre megint nem emlékszem. De kérdem én, hogy MINEK? Az e-mail címem nem elég? Az az enyém és CSAK én érem el. Arra nem elég elküldeni a jelszó-emlékeztetőt? Az ÉMÁSZ tehetséges informatikusainak köszönhetően nem. ÉS mivel a felhasználói nevemre sem emlékszem, cseszhetem...
3. Ez überel mindent: miután felhívtam 06-40-es számon az ügyfélszolgálatot, megtudtam, hogy ha szeretném cseréltetni nagyobbra a biztosítékot, hálózatfejlesztésért fizetni kell. Azaz ÉN fizessek, hogy többet fogyaszthassak és NEKIK több hasznuk legyen? És nem is kevés összeget, Amperonként 3600 forintot. Azaz, ha egy fázist akarok felbővíteni 10-ről 16 A-ra, akkor fizessek ki azonnal 6x3600 forintot, azaz 21600-at. Ha mindhármat fel akarom emelni, akkor 3x6x3600 forintot, azaz 64800-at. Ismétlem: hogy aztán többet fogyaszthassak és nekik több hasznuk legyen rajtam.
4. És még szerezzek is be egy regisztrált villanyszerelőtől szakvéleményt arról, hogy a házam bírni fogja a terhelést. Ezt értem ám (merthogy védik a biztonságomat), de mégsem értem: az ÉMÁSZ az ÓRÁIG ugathat bele a dolgaimba. A többi a saját felelősségem. 
5. És ha ez a szakértői vélemény megvan, fáradjak be az ÉMÁSZ legközelebbi irodájába VÁCRA és már intéződik is a dolog.
Úgyhogy nem fejlesztek. Nem fogyasztok többet. Ha nem kell a pénzem, ám legyen. Megtartom magamnak.
A véleményemet viszont nem tartom meg magamnak: ez az egész áramosdi egy igazi techshit. Így kell szarul csinálni valamit.
Gratulálok!

1 megjegyzés:

  1. Pár éve történt: vidéki nagyváros, '70-es évek végi panelház, régi vezetékrendszer. A mosógép időnként lecsapkodta a kismegszakítót (ugyebár lakáson belül). Áramszolgáltató által certifikált szerelő kijön, molyol valamit a csavarhúzójával (én éppen nem értem rá figyelni), majd tőlem(!) kért multimétert, hogy dolgozni tudjon, mert neki nem volt...
    Utána valamelyik másik 'szakértő' kollégája a kinti villanyórát szerelgette olyan hatásosan, hogy pár évre rá csak a véletlennek volt köszönhető (teljesen lekapcsolva is forgott a mérőóra), hogy észrevettük, hiányoznak az óráról plombák(!).

    VálaszTörlés