2013. február 28., csütörtök

5, azaz öt

Nem hiszek a marketing dumáknak. Talán ezért van, hogy csak most fedeztem fel egy üzemanyagot, ami tényleg brutálisan jó fogyasztást jelent az autómnál. Azt nem értem, hogy miért nem szólt eddig senki nekem a barátaim közül, hogy "Figyuka, ezt próbáld ki!"? Nem panaszkodom persze, mert amióta egy kicsit figyelmesebben adagolom a gázt, azért egy kellemes, 5,6 literes fogyasztást sikerült elérnem. Ez pedig egy 1600 kilós autótól nem olyan rossz ám, főleg úgy nem, hogy van ebben a fogyasztásban egy 15%-os budapestezés is, masszív dugóban csorgással és ácsorgással...
A télen az osztrák benzinkút, direkt télre kifejlesztett gázolaját tankoltam. Igaz, drágább, de ezzel két fordításra indul a kocsi a legnagyobb hidegben is és a fogyasztás is valószínűleg emiatt esett vissza a kezdeti - már takarékos vezetéssel elért - 5,7 literről egy tizedet. Egy tized fogyasztás csökkenés pedig annyit jelent, hogy ugyanannyiból járunk, mint az olcsóbb üzemanyaggal, csak most még a tél miatti nehezebb indulás is ki van küszöbölve. Ezért nem is nagyon gondolkodtam, hogy mit lehetne még ezen javítani és soha nem is estem volna be a sárga-narancsásrga, kagylós üzemanyag kútra, ha nincs okoskártyám és nem akarom a rajta gyűjtögetett pontokat beváltani.
Szerencsére úgy hozta a sors, hogy beestünk és náluk van egy úgynevezett fuel saver gázolaj, amit sikerült az autóba betankolni. Az első meglepetés akkor ért, amikor elindultunk hazafelé és a 2/A-n az autó a szokásosnál egy literekkel kisebb átlagfogyasztásokat mutatott. Amikor begördültünk a ház elé, nem akartam hinni a szememnek, mert 4,7 volt a fedélzeti számítógépben.
Gondoltam okés, este van, nem volt forgalom, hátszél volt ésatöbbi. Majd meglátjuk.
Megláttuk...
Szerencsére az egyik számlálót lenulláztam, így az 1-es memória méri a tankolás óta fennálló értékeket. A képen látszik, hogy jelenleg, budapestezéssel együtt is 5.0 literen állunk, ami éppen fél literrel kevesebb átlagfogyaztás, mint a másik, szintén minőségi üzemanyaggal volt. Fél liter pedig azt jelenti, hogy egy tankolással 260 kilométerrel többet tudunk megtenni. 260 kilométer ingyen. Merthogy ez a fuel saver ugyanannyiba kerül, mint az osztrák kúton a téli üzemanyag került.
 
Miért is írtam le ezt? Egyrészt, mert nem tudom magamban tartani az örömömet. Másrészt, mert azt szeretném, ha a dízeles barátaim mind megtudnák, hogy érdemes kipróbálni ezt a gázolajat, mert nem csak reklám duma a spórolás, hanem tényleg kevesebből járunk is vele.
És ez miért techshit? Mert nekem - gépésznek, akinek ez az alap szakmám - sem volt ismert ez a cucc és ez nagyon nincs így jól. Valami komoly gond van a cég reklámstratégiájával...

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése