Nem tudom eldönteni, hogy a harag a pofátlanság miatt, vagy a tehetetlenségemben érzett düh a nagyobb, hát döntse el az olvasó, szerinte melyikhez van nagyobb jogom.
Történt, hogy testvérhugom vásárolt a T-Mobile-től egy Pulse fantázianevű, egyéként Huawei típusú okostelefont. Tette azt a tanácsomra, mert a telefon Androidos, és aki értelmes ember, minden előképzettség nélkül elboldogul vele. Persze olcsó is volt, ez volt benne a legvonzóbb. Megnézte, tetszett neki, segítettem összelőni a Google fiókjával, a mobilnetjét áttetettük a telefonszámára és elkezdte használni. Boldogult is vele, még boldog is volt vele.
Akkor miért techshit ez? A T-Mobile tette azzá.
Az első momentum, hogy a vásárlás napján, délután uszkve 4 órától éjfélig 3300 forintot számláztak ki a huginak, mondván, hogy még nem volt aktív a Relaxnet, amit kötött rá, így valami starter csomag szerint számoltak az adatforgalomért. Ez azért szép, mert volt nekem az emlékeim között valami, hogy a T-s változtatások csak éjféltől élnek, ezért rákérdeztem konkrétan az ügyintézőnél, biztosan mostantól él-e a mobilnet előfizetés és a kis hölgy magabiztosan válaszolta, hogy igen. Röpke egy hónapos levelezés után nagynehezen jóváírták a számlán az összeget, ez persze nem használt a T iránti bizalmunknak.
Alig telt el pár hónap, a hugi hív, hogy a telefon nem veszi a töltést, hiába dugja bele e töltőt. Gyorsan elmentünk a T Duna Plázás boltjába és a szervizben megnézettük. Mind kiderült, a töltést is ellátó adatcsatlakozó letört és a szervizes úriember közölte is, hogy ezt valószínűleg nem javítják. Azért beadtuk, ugyanis semmit nem tettünk a telefonnal, egyszerűen szutyok a minősége.
Kértünk mi cserekészüléket, de a T elad olyan telefont, amin lehet mobilinternetezni, de nem, tart olyan cserekészüléket, amellyel helyettesíteni lehetne. Úgyhogy választhatunk: vagy telefon, vagy stick a nethez. Nem kértük, szerencsére nekem van pár telefonom, adtam egyet a huginak, amivel elkaristol ebben a pár napban. Persze az kérdés, milyen hozzáállás ez?
Teltek a napok, és a szerviztől jött az SMS, hogy átvehető e készülék. Természetesen javítatlanul, mert a "szakértő", akit természetesen a T foglalkoztat, megállapította, hogy a készüléket nem rendeltetésszerűen használták.
A hugom (is) nagyon vigyáz a készülékeire, az ezelőtti telefonja 6, azaz HAT éves, és még mindig tökéletesen működik. Ezt a szutyok Pulse-ot sem ejtette le SOHA, simán dugdosta bele a töltőt, minek következtében a csatlakozó letört. A T természetesen más véleményen van, de nem hagyjuk ennyiben.
Szóval fogyasztóvédelem. Naná, hogy azért teszi meg ezt a T, mert megint a fejétől bűzlik a hal. A fogyasztóvédelmi hatóságot felhívva azt a közlést kaptuk, hogy kapacitás hiányában nem foglalkoznak az üggyel, menjünk a KERMI-hez. Ott azt mondták, hogy mobiltelefonnal ők nem foglalkoznak, menjünk az NHH-hoz, azaz a nemzeti hírközlési hatósághoz. Az NHH pedig azt mondta, hogy ők készülékkel nem foglalkoznak. Itt a vége, fuss el véle.
Szóval a T saját szakértőja azt mondja, hogy a készülékben rendeltetéselenes használat miatt történt a hiba és az embernek lehetősége sincs megvédeni magát.
Azt már nem is mondom, hogy azt csináltak a készülékkel, amit akartak, akár meg is feszegethették az alaplapot, hogy tényleg úgy nézzen ki, mintha leejtette volna valaki. Ez az érdekük, ugyanis. Én naív azt gondoltam, hogy valami rendes szervizbe küldik a készüléket, mondjuk a Huawei képviseletéhez, nem pedig valamelyik alvállalkozójukhoz, a Buhera kft-hez...
Mit lehet tenni?
1. Soha többet nem vásárolunk Huawei terméket;
2. Minden ismerősünknek elmeséljük az esetet és a T hozzáállását;
3. A hátralévő részleteket kifizetjük, megvárjuk amíg lejár a hűségnyilatkozat és 15 éves jogviszony után szépen átmegyünk másik szolgáltatóhoz. Az egész család.
A T spórolt nagyjából 20 darab ezrest és elveszít 6 ügyfelet. Megérte nekik? Biztosan...
Nincsenek megjegyzések:
Megjegyzés küldése