A MÁV-nak írt elevelemet változatlanul beollózom ide. Íme, okluljatok:
**************************
Tisztelt Hölgyem/Uram!
A mai reggelen (2015. november 24-én) örömmel vettük tudomásul, hogy a 06.55-kor induló 2127-es számú Z70-es zónázó járatuk, amely Szobról Budapest-Nyugati pályaudvarra közlekedik - és amellyel egyébként általában dolgozni járunk - az új, sárga-kék festésű FLIRT volt.
Régóta várunk már arra, hogy itt a Dunakanyarban is megjelenjenek végre az új FLIRT vonatok, ahogyan arra évek óta olvassuk minden nap kétszer az ígéretet a váci vasútállomáson elhelyezett óriásplakáton.
A plakáton a váci felújításokkal egyidőben arról tájékoztattak minket, hogy 42 darab ilyen motorvonatot szereztek be, részint uniós támogatásból. Ezért aztán úgy voltunk vele, hogy megéri a sok kellemetlenség, amely a vonal felújításával jár, ha a végén majd élvezhetjük ezeknek az új vonatoknak a minőségét.
Aztán teltek a hónapok...
A váci vasútállomás időközben kész lett és egyébként tényleg szép is lett. Remélem, hogy sikerül ilyen szép állapotban tartani még sokáig. Mindenesetre a munkájukhoz ezúton is gratulálok, igényes és szemet gyönyörködtető ez a pályaudvar.
A motorvonatok viszont sajnos nem nagyon érkeztek meg.
Persze gyanítottuk mi, hogy nem erre a vonalra szerezték be ezeket a vonatokat, hanem az egész ország területére és erről meg is győződhettünk egy nyári közleményükből.
Itt jegyzem meg, hogy úgy lekomunikálni a beszerzést, mintha a váci vonalra történt volna az összes, szerintem nem etikus. A váci plakátokat látva ugyanis több tízezer ember nem érti, hogy ha beszereztek 42 új vonatot, akkor azok miért nem jelennek meg a forgalomban és miért kell nekünk még mindig a vizeletszagú, mocskos Fecskékkel utazni.
A választ megkaptuk: hiába van vácon plakátolva, a vonatok Pusztaszabolcson, Székesfehérváron és Veresegyházon közlekednek. Ide már nem nagyon jut belőlük. Így már érthető is...
Ezért volt a mai reggelen annál nagyobb öröm, hogy mégis egy FLIRT állt azon a vágányon, ahonnan a mi vonatunk indulni szokott. Nem is nagyon hittünk a szemünknek és többször megnéztük a kiírást, hogy tényleg így van-e. És tényleg úgy volt...
A hidegzuhany akkor jött, amikor a peronon a vonat felé közelítve azt láttuk, hogy egy rövid, egy motorvonatból álló szerelvénnyel képzelték el a mai szállításunkat.
Előzményként annyit, hogy ezen a vonalon a hagyományos kocsikból általában 8 azaz nyolc közlekedik és még ezekkel is előfordul, hogy az utasok nagy része áll. Hogy nem jut mindenkinek ülőhely. És pár hónapja azt tapasztaljuk, hogy a 8 kocsit először 7-re plusz egy marhavagonra cserélték (önök kerékpárkocsinak hívják, de a jellege mégis inkább marhavagonra hasonlít). Aztán ezt a marhavagont is elhagyták, és helyette először 7, majd 6 kocsiból álló szerelvény közlekedett. Már itt is voltak bajok az ülőhelyekkel, de ezt még sikerült azzal tetézni, hogy néha a 6 kocsiból 3 darab olyan kerékpárkocsi volt, amit önök többcélú térrel ellátott kocsinak hívnak. Mindez azért is érdekes számomra, mert korábbi kérdéseimre - miszerint miért nincs kerékpárkocsi a kerékpárkocsival hirdetett járatokon - önök azt válaszolták, hogy azért, mert nincs elég kerékpárkocsijuk. Ezen válaszukat figyelembe véve kevésbé érthető számomra, hogy ha nincs elég kerékpárkocsi, akkor hogyan lehetséges mégis olyan járat, aminél a 6 kocsiból 3, azaz a fele kerékpárkocsi. Azt nem feltételezem önökről, hogy az adott válaszukkal le akartak rázni, vagy esetleg hazudtak volna, így azt kell feltételeznem, hogy fogalmuk sincs arról, hány kerékpárkocsijuk van és azok merre járnak éppen. Vagy ha van fogalmuk, akkor egyszerűen nem érdekli önöket a dolog és nem érdekli önöket az, hogy a Dunakanyarban, főként tavasztól őszig, de azért még most, télen is nagy számú kerékpáros közlekedik és ezek nagy része igénybe is venné a maguk szolgáltatását a kerékpárszállításra. De egy ilyen hányavetin működő szolgáltatásra nem lehet alapozni és nem kell csodálkozni azon, hogy ha valaki egyszer megveszi a kerékpárjegyet, majd a meghirdetett és kiválasztott járaton NINCS kerékpárkocsi, akkor a következő alkalommal NEM FOG önökre alapozni. Nem fog megbízni önökben. De ez egy másik történet...
Visszetérve az eredeti témához, a többcélú térrel ellátott kocsikban van 16 ülőhely és nagyjából ugyanennyi lehajtható ülés a kerékpártároló részben is. Azaz egyszerű matematika kell csak hozzá, hogy kiszámoljuk: ha egy szerelvényen 3 olyan kocsi van, amiben 32 ülőhellyel kevesebb van, mint az ugyanilyen méretű, de normál kocsikban, akkor 106 ember állni fog. Ha valaki még kerékpárt is szállít ezekben a kopcsikban, akkor a felakasztott kerékpár mögé nem lehet leülni és ezért egy-egy ilyen kocsiban nagyjából 40 ember tud leülni. A többiek állnak.
És ahhoz sem kell közlekedésmérnöki diploma, hogy ha egy vonalon FLIRT-öt közlekedtetnek, amelyben (elővárosi vonat lévén) eleve kevesebb ülőhely van, akkor azon is többen fognak állni.
Ezt lehet még (és szokták is) azzal tetézni - amit a mai reggelen is csináltak - hogy egy fele olyan hosszú FLIRT-öt közlekdtetnek, mint amilyet szoktak.
És itt érkeztünk meg a levelem igazi mondandójához.
Ezúton szeretném tudomásukra hozni, hogy a Szobról közlekedő vonat már Zebegényben MEGTELT, és már Zebegénytől voltak utasok, akiknek állni kellett. Nagymaroson az állóhelyek is elfogytak, Nagymaros-Visegrádon pedig már perceket kellett állni, hogy az utasok egyáltalán be tudjanak nyomakodni - mint a heringek - a maradék helyekre. Kismaroson már veszekedés szintjére fajult a dolog és Verőcén pedig már japán vonatokon látható jelenetek alakultak ki, azaz az emberek egymást passzírozták be az ajtókon.
Mindez azzal járt, hogy Vácra már 10 perces késéssel érkeztünk. Ezután Vácon a diákok nagy része leszállt és helyettük felszállt ugyanennyi felnőtt. Majd ezután további 10 percet álltunk az állomáson. Végül 20 perces késéssel indultunk tovább. Erre természetesen rárakódott a Nyugatiba való behaladás előtt szokásos tötymörgés. Ezt persze már megszoktuk, hiszen minden reggel legalább 5 percet állunk 200 méterrel a Nyugati előtt, és kevés idegesítőbb dolgot tudok elképzelni annál, mint amikor az ember tudja, hogy el fog késni, ezért igyekszik felöltözni, majd kabátban kell aszalódni pár méterrel az uiticél előtt...
Mindennek következtében mai is sikerült egy modern vonattal, állítólag felújított vonalon egy 59 perces úton végül 25 percet késni.
Mindennek következtében mai is sikerült egy modern vonattal, állítólag felújított vonalon egy 59 perces úton végül 25 percet késni.
Azaz a menetidő 50%-kal megnövekedett és nem mellesleg a 07.54-re írt vonat 08.19-kor ékezett be. Ezért aztán mi, akik dolgozni járunk (azért ezzel a vonattal, mert ha nem késne, pont beérnénk a munkaheléyünkre) MIND elkéstünk. MA IS...
Egyébként a késés nem meglepő. A feleségemmel már fogadásokat kötöttünk arra, hogy mikor fogunk egyszer beérni időben. Itt jelzem, hogy lassan 3 éve EGYSZER SEM FORDULT ELŐ az, hogy a vonat a meghirdetett időben ért volna be. Ehelyett minimálisan 5 percet mindig késünk, de a jellemző inkább a 10 perc. Egy 59 perces úton... Szóval már meg sem lepődünk.
Summa summarum: tisztelettel kérnénk önöket, hogy ne keserítsék meg az életünket! Legynek szívesek jobban odafigyelni és ekkora szakmai hibákat nem elkövetni!
Imádjuk a FLIRT vonatot, de egy fél szerelvény ide NEM ELÉG.
Köszönettel és tisztelettel állandó utasuk:
********************************************
Nincsenek megjegyzések:
Megjegyzés küldése