2010. január 7., csütörtök

Nem is ez a nevem, kedves OTP!

Azt hiszem, legjobb, ha komment nélkül beillesztem ide az OTP-nek írt levelem. Biztosan hülyének néztek, de nem számít. Legalább kiírtam magamból a dolgot. Tehát:
Tisztelt Hölgyem, Uram!

A szolgáltatásuk jobbá tétele érdekében hadd osszak meg önökkel egy tanulságos esetet.

2009. május 21-én megházasodtam. A házasságkötéskor úgy döntöttünk, hogy én is és feleségem is felvesszük egymás nevét.
Így lett feleségem *****-**** ********* és így lettem én ******-**** ****** ******.

A névváltozás miatt számos kellemetlenségben volt részem, amelyek közül az utolsóval éppen tegnap szembesültem.

Ahogyan azt megtenni szokás, az igazolványok átíratása után megjelentünk az önök egyik fiókjában, nevezetesen a Dózsa György út és a Váci út sarkán, a Vízművek földszintjén találhatóban.

Két ügyet szerettünk volna elintézni. Az egyik, hogy a névváltozást vezessék át, a másik pedig, hogy feleségem kapjon hozzáférést a számlámhoz, amely így közös számlánk lesz és mindketten ezt használjuk.
Nagyjából egy órás ügyintézés után az utóbbi sikerült is, feleségem hozzáfér a számlámhoz. Ezzel nincs gondunk.

Az első probléma ott jelentkezett, hogy feleségem új neve, azaz a ******-**** ********* nem fért rá az új bankkártyára, merthogy az ügyintéző tájékoztatása szerint a rendszer csak 20 karaktert tud kezelni és feleségem neve 21 karakter. A hölgy javasolta, hogy a nevet írjuk egy "t"-vel a végén. Ezen azóta is jót nevetünk, hiszen a klasszikus viccet juttatja az eszünkbe, miszerint "*******tt etté'? Nem etté', hanem KETTŐ!"
Persze a dolog ennyire nem vicces, hiszen az ember a nevére többnyire érzékeny, így abból viccet nem illik csinálni.
Végül feleségem kártyájára a ******-**** *. rövidítés került, amely valamilyen szinten megalázó.

Bizonyára sejti, milyen problémával szembesültem most, január elején. Írom a tünetegyüttest:

Január másodikán az egyik szupermarketben vásároltam és amikor a kasszánál fizettem derült ki, hogy a kártya érvényessége lejárt. Szerencsére velem volt feleségem, aki a ******-**** *. feliratú kártyájával ki tudta fizetni a vásárolt holmikat, így csak az én orcám égett először a szégyentől, majd a méregtől.

Ugyanis semmilyen értesítést nem kaptam arról, hogy menjek az új kártyámért, én magam pedig nem figyelgetem a kártya lejárati dátumát.
Január 6-án tudtam bemenni a lakóhelyem szerint közel eső, fentebb már említett fiókba, ahol először közölték velem, hogy a kártyát kiküldték postán. Mivel én azt nem kaptam meg, javasolták, hogy tiltassam le, mert ezek szerint illetéktelen kezekbe került. Az ügy intézéséhez másik sorszámot kellett húzzak, hiszen a lakossági folyószámla kezelése és a bankkártya kiadása nem ugyanannál az ügyintézőnél történik.
Szerencsére még azelőtt sorra kerültem, mielőtt az előző hölgy a kártyát letiltatta volna, így még időben kiderült, hogy a kártyát nem küldték ki, hanem november óta várja a VI. kerületi Andrássy úti fiókjukban, hogy átvegyem.

Részben örültem a hírnek, hiszen nem kell hónapokat várnom arra, hogy az új kártyám elkészüljön, de az azért bosszant, hogy az egész hercehurcát elkerülhettem volna, ha kiértesítenek a kártya elkészültéről. Ezt nem tették meg, ellenben mindenféle kék hitelkártya ajánlatokkal bombáztak, amit nem kértem és többször nyilatkoztam róla, hogy NE KÜLDJÉK. Szóval ezt azt hiszem önök szúrták el, de az Andrássy úton legalább elnézést kértek tőlem a kellemetlenségekért.

Ahogyan azt is elintézték egy elnézéskéréssel, hogy az új kártyámra még mindig "****** *****" feliratot nyomtattak.
Kérdésemre a kolléganő elmondta, hogy a kártyákat egy gép készíti, amelynek nincs kapcsolata a számlával, így nem tudja, hogy azon időközben változás történt.
Javasolta, hogy igényeljek új kártyát, az igényléskor adjam meg az új nevet és ezentúl jól fog szerepelni.

Az egészben csak az a bökkenő, hogy az új kártya készítésének külön díja van, amit nekem kell kifizetnem, miközben egy kis rugalmassággal akár ezen a kártyán is szerepelhetne már helyesen a nősülés utáni nevem. Ingyen.

Az egész levéllel mi is a célom?

Egyrészt hangot szeretnék adni annak, hogy immáron sokadszor csalódtam önökben.
Másrészt fel szeretném hívni a figyelmüket, hogy ezt kis odafigyeléssel lehetne másként is és szerintem nem szabad egy lelketlen gépre bízni az ügyfelek ügyinek intézését, főként nem egy olyan banknál, amelynek szlogenje a "Bízunk egymásban."
Harmadrészt szeretném kérni, hogy a hibát javítsák és költségmentesen biztosítsanak egy új kártyát, amelyen helyesen szerepel a nevem. Én ugyanis a változást időben bejelentettem, fél évig nem kértem új kártyát pontosan azért, mert arra számítottam, hogy az új kártyám már az új adatok alapján jelenik meg a nevem. Ingyen.
Amennyiben Nem fér ki, beleegyezem abba is, hogy az új kártyáról lehagyják az "*****"-t és csak a  "******-**** ******" felirat szerepeljen, ez 18 karakter és talán kifér.

Segítségüket megköszönve:

******-**** ***** ******
számlaszám: ********-*******-********

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése