Olyan világot élünk, ahol ha nem figyelsz, becsapnak. Nem számít, hogy mennyit ártanak és kinek ezzel, még egészen elképesztő helyeken is kihasználják a tájékozatlanságodat. Ezúttal a Suzuki egyik márkaszervizével gyűlt meg a bajom.
Azt hiszem, elég minden további megjegyzés nélkül idetennem a levelet, amelyet a Suzukinak írtam.
Tisztelt Hölgyem/Uram!
A Suzuki Ház Egressy úti szervizével kapcsolatban szeretnék
reklamációt benyújtani a garanciális ügyintézés nem megfelelő volta és az
ügyfél becsapása miatt.
A reklamációmat azért nyújtom be, mert a tegnapi napon
egyértelművé vált, hogy az eset nem egyedi, hanem általános gyakorlat, amelyben
az ügyfél figyelmetlenségét kihasználva indokolatlan fizetésre köteleznek,
rombolva ezzel a Suzuki márka hírnevét is..
Két esetet írnék le, amelyik jól jellemzik a Suzuki Ház
szervizének hozzáállását.
Az első esetben az történt, hogy az automata váltó furcsán
váltott, 3-ik és 4-ik fokozatnál erős rántás volt érzékelhető.
Gépészmérnökként azonnal feltűnt, hogy ez a jelenség nem
normális és ezért márkakereskedéshez fordultam. Mégpedig a Suzuki Ház Egressy
úti szervizéhez.
Már az ügyintézés elején hangsúlyoztam, hogy garanciális
vizsgálatot és javítást kérek, ennek fényében töltötték ki a munkalapot és
vették fel az autót a megbeszélt időpontban.
Még aznap hívtak, hogy az autó kész, lehet érte jönni.
Amikor a helyszínre érkeztem azt közölték velem, hogy
semmilyen hibát nem találtak, mindent kiolvastak a komputerből, megnézték a
kenőanyag szinteket is.
Mivel hibát nem találtak, nem tudják garanciálisban
elszámolni a vizsgálatot, ezért nagyjából 5000 forintnyi összeget kellett nekem
kifizetni.
Én már akkor mondtam, hogy szerintem a garancia azt jelenti,
hogy ha valami probléma van az autóval, akkor azt INGYEN megszüntetik. A
problémát nem én találtam ki, az létezik. Erre válaszolták azt, hogy az autóval
szerintük nem volt probléma, nincs mit garanciában megszüntetni, a vizsgálatot
viszont nekem kell kifizetni.
Ezt megtettem, de rossz érzésekkel távoztam.
Annak ellenére, hogy problémát állítólag nem észleltek, az
autó ezután nem rángatott.
Azaz, valaki nem mondott igazat.
Gondoltam, ez egyedi eset (az automata váltós Swift nem túl
gyakori, ezért talán nem értenek hozzá annyira) és egyébként úgy voltam vele,
hogy 5000 forintot nekem megért, hogy a probléma végül is megszűnt, nem kell
utána mászkálni többet.
Ezért ezt az esetet akkor még nem jelentettem Önöknek, most
azért írom le, mert talán mutatja, hogy így mennek a dolgok a Suzuki Háznál.
Ezt bizonyítja a tegnapi történet is, amely végül is ennek a
levélnek a megírására ösztönzött.
Tegnap ugyanis megint a Suzuki Háznál jártam, mert egy
esetből nem vonok le következtetéseket, gondoltam adok még egy esélyt a
bizonyításra.
A tegnapi problémám az volt, hogy az ajkai Suzuki Marshall
szervizben végeztettem el a 90000-es szervizt (szüleim ott laknak, így volt
kényelmes), amely után fél órával a fűtőventilátor kerregő hangot kezdett adni.
Azt gondoltam, hogy valami falevél vagy esetleg valami bogár
kerülhetett a rendszerbe és majd kidobja a lapát, de a probléma egy 300
kilométeres úton sem szűnt meg.
Mivel az autó nem létszükséglet, az elmúlt pár hétben
félretettük és vonattal közlekedtünk a munkába.
A tegnapi napra azért egyeztettem egy időpontot a Suzuki Ház
Egressy úti szervizével, a telefonban elmondtam, hogy mi a probléma.
A telefonban ők is azt mondták, hogy valószínűleg egy
falevél került a rendszerbe, amely magától is ki fog esni egyszer, de a
komolyabb meghibásodás kockázata miatt javasolják, hogy inkább szedjük ki. Én
már a telefonban is mondtam, hogy az autó garanciális, okulva az előző esetből.
A megbeszélt időpontra a szervizbe mentem, ahol elővettem a
garancia füzetet, de azt nem kérték el. Kitöltötték a munkafelvételi lapot és a
végén, úgy mellesleg azt a megjegyzést tették, hogy (idézem) "Ha
szerencsénk van, akkor csak kiszedjük a pollenszűrőt és be tudunk nyúlni a
falevélért, de ha nincs szerencsénk, akkor az egész ventilátort szét kell
bontani. Mindennel együtt akkor is meg fogja úszni 8000-10000 forintból és
nagyjából 1 óra alatt készen leszünk."
Én ekkor - szintén okulva az előzményekből - rákérdeztem,
hogy ezt úgy érti, hogy garanciálisan elszámolják a javítás összegét?
Az ügyintéző (Iván) azt válaszolta, hogy (idézem):
"Mivel a másik szerviz követte el a hibát, menjen oda vissza, ha ingyen
szeretné kiszedetni, mi csak az említett áron csináljuk meg."
Ekkor közöltem, hogy ilyen feltételekkel nem kérem a
javítást, inkább visszaviszem az autót az említett szervizbe, majd távoztam.
A hab a tortán, hogy idegességemben a parkolóból kiállva
véletlenül nekitolattam egy másik autónak, így életemben először sikerült
önhibás balesetet okoznom és ugrik a bónuszom a kötelező biztosításnál. De ez
az én hibám, nem kellett volna felzaklatnom magamat.
Amiért mégis talán érthető az idegességem az az a tény, hogy
egyrészt sunyi módon csak úgy mellesleg megint be akartak csapni 8000-10000
forinttal.
Azért írok Önöknek, mert szerintem ez a dolog így nincs
rendben.
Én azért vásároltam új autót, mert azokra Önök, a Magyar
Suzuki 3 év garanciát vállalnak. Véleményem szerint, ha valami nincs rendben az
autóval, az mindenképpen vizsgálat tárgyát képezi és ezen vizsgálatnak
ingyenesnek, garanciálisnak kellene lennie.
Azt gondolom, hogy az autó tulajdonos nem minden esetben
műszaki ember, ezért felelőssége van a szerviznek abban, hogy a tudatlanságot
vagy járatlanságot ne használják ki.
Úgy érzem, hogy a garanciális javítás igényével beérkező
ügyfelet már a folyamat elején illene arról tájékoztatni, hogy a javítás
esetleg pénzébe kerülhet és semmiképpen nem a javítás elvégzése után, de még
csak nem is a munkafelvétel végén kell úgy mellesleg, sunyi módon elsütni egy
félmondatban.
Úgy érzem, hogy a Suzuki Ház viselkedése méltatlan és
rombolja a Suzukiba, mint márkába vetett bizalmamat.
Úgy érzem, hogy egyszer becsaptak és még egyszer
megpróbáltak becsapni és csak a lélekjelenlétemen múlott, hogy ezúttal nem
sikerült.
És végül, mivel úgy látom, hogy a garanciális ügyintézés
ennyire hadilábon áll, valószínűleg nem fogom megújítani a 3 év után lejáró
szerződésemet, amelyet egyébként terveztem 5 évre kitolni. Nem látom értelmét,
mert úgysem javítják meg garanciában az autót, hanem ehelyett mindenféle
kibúvókkal megpróbálják a költségeket rám áthárítani. Ezeket a költségeket
inkább megspórolom azzal, hogy nem márkaszervizbe hordom ezután az autót, hanem
a költségek töredékéért elvégeztetem a karbantartásokat a szomszédos utcában
lévő szervizben, amely ráadásul ismerősé és biztosan nem fognak becsapni.
És itt a végén leszögezem, hogy csalódott vagyok és megrendült
a márkába vetett bizalmam.
Nem tudom, hogy vissza tudják-e ezt szerezni valahogy...
Remélem, sikerül tisztázni a dolgokat a Suzuki Ház Egressy
úti szervizével és más Suzuki tulajdonosok nem járnak úgy, mint én. Főként
ezért írtam.
Munkájukhoz sok sikert kívánok, tisztelettel!
aláírás
Természetesen a fejleményeket is leírom, bár sok jóra nem számítok.
Nincsenek megjegyzések:
Megjegyzés küldése