2016. május 31., kedd

Hello, csövi!

Másfél hónap. Másfél hónap szívás, idegeskedés. Másfél hónap szerelőtől szerelőig. Minden egy 30 centis cső miatt.
Történt, hogy az 1-es úton, Bicske magassságában haladtomban egyszer csak megtorpant az autó. Akármit csináltam, nem volt hajlandó gyorsítani. Mintha valaki elvette volna a fél gázpedált, vagy alátett volna egy pecket.
Persze becsületére legyen mondva a Pankának (ez a kocsi neve), azért ha lassan is, de elvitt és haza is hozott. Sőt, miután megálltam Seregélyesen, a következő indításnál újra húzott egészen addig, amíg 90 körül megint le nem tiltott. És így jártunk vele másfél hónapig.
Persze már akkor gondoltam én, hogy ez valami kompjúteres hiba lesz, de ilyen mélységben nem értek a dolgokhoz.
Úgyhogy vittem is a srácokhoz, nézzék meg.
Megnézték, rádugták a laptopra, ami turbónyomás hibát jelzett. Illetve valami olyan hibakódot, ami erre utal.
Aztán - mivel spórolni akartak nekem - szépen egyenként megrendelték hozzá azokat a cuccokat, amik a jelenséget okozhatják. Aztán szépen egyenként kicseréltek mindent, de az autó csak nem akart menni. Szegények, elszórakoztak vele egy hónapot.
Akkor javasolták azt, hogy vigyem át egy másik szerelőhöz, aki a kompjúteres témákban vérprofi. Majd ő megtalálja a hibát.
És így is lett. A kompjúter kidobta, hogy a hibát 4 dolog okozhatja, ebből három érzékelő teljesen kizárható volt (cserélve lett), egy hiba pedig szintén teljesen kizárható, mert a turbó ment rendesen a letiltásig.
De akkor mi lehet a hiba.
Petőfivel élve "Már csak megmondom, mivégett...".
A motortérben nyúlkálva az ember szemét szinte kiszúrja egy gumicső (piros nyíl), amely a motor tetejétől, jól láthatóan megy a turbónyomás érzékelőig (zöld nyíl).
Hogy melyik a turbónyomás érzékelő, azt tudtam én is, mivel én magam cseréltem még az elsők között. Nem nagy dolog, mert két csavar fogja. 3 perc alatt csináltam meg, 3000 forintból. Tehát ez nem lehet rossz. Ha tehát valami miatt nyomáshibát érzékel, akkor ott valóban nincs nyomás.
Még a laikusnak is egyértelmű, hogy ha egy csőben nyomás van, akkor annak a csőnek feszülnie kell. Ez meg össze volt esve. Olyan volt, mint egy szívószál.
A csövet lehúzva, a végét befogva az ember egy fújással meg tudja állapítani, hogy lyukas-e.
Az volt.
Így másfél hónapnyi idegeskedés után meglett, hogy az autó attól nem megy, hogy egy 250 forintos csődarabon, természetesen szabad szemmel nem látható helyen és méretben volt egy lyuk.
A csövet kicserélve Panka újjáéledt és azóta megy, mint az álom.
Na, ez igazi techshit. Mármint az, hogy egy 250 forintos cső egy több milliós autót tönkre tehet és hónapokig tud szívatni komplett műhelyeket.
Mi a következő lépés? Az összes csövet szépen kicserélgetem vadiújra. Ugye érthető, miért?

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése