2012. július 15., vasárnap

No USB device - akad az alma

Gyors bejegyzés a mai szívásomról.
Van egy iPod 5G-m. Nem vagyok hülye, kaptam ajándékba...
Sokáig hevert a fiókban, mert az iTunes-szal történt találkozásom olyan törést hagyott bennem, hogy egy életre elment a kedvem az Apple cuccoktól.
Persze csak birizgálta a fantáziámat, ha másért nem, hát a 60 GiB-os vinyó miatt, ami benne van.
Keresgéltem, így rátaláltam a Yamipodra, amellyel ki lehet kerülni az iTunes-t. Azóta néha elővettem, de mivel a Yamipod is elég macerás és hibázik a fájlneveknél, sokkal szívesebben használtam a telefonjaimat zenehallgatásra. Amióta meg Androidos cuccaim vannak, főleg. Merthogy ezerféle lejátszó van aPlay-en, egyik jobb, mint a másik...
Úúúúúhogy a Zipod csendes enyészetre volt ítélve. Amióta kijöttek az érintőképernyős cuccok, eladhatatlan is lett, húszezerért akkor sem adtam volna oda, ha kajára kellett volna a pénz...
Így aztán ott hevert a fiókban évek óta.
Mígnem tavaly rádiót cseréltem a kocsiban és az Alpine tud iPodot vezérelni. Pár ezresért vettem hát hozzá egy kábelt - helyesebben pár tízezresért, mert ezekhez a "prémium" termékekhez még a kínai utángyártott kábelt is aranyárban adják - és azóta a kocsiban enyészik az áJpod.
És borzolja az idegeimet.
Mert ugyebár az ábécét nem ismeri, a Yamipoddal rátöltött zenék össze-vissza keveredve vannak rajta. Így alap, hogy mindent végig kell pörgetni, ha keresek valamit és az "A" az simán lehet a "C" után is. Megszoktam, már nem is anyázok...
A tegnapi-mai szívás azért kiverte a biztosítékot. Indítom a kocsit, indul a rádió és kiírja, hogy nincs USB device.
Nyitom ki a kesztyűtartót, az iPod megy, játssza le az épp aktuális zenét.
Széthúzom, összedugom, semmi.
Hallgattam egész délután a színvonalas magyar rádiókat és már azon gondolkodtam, hogyan lehet kihúzni a rádiót a helyéről. Merthogy nem érzékeli az iPodot, biztosan a kábel csúszott szííjjel.
Szerencsére volt egy ötletem, hogy dugok egy sima USB stikcket a helyére és arról lejátszok valami zenét.
Az megy, tehát nem a kábel a hibás...
Volt már olyan, hogy az iPod kifagyott, de akkor se kép, se hang. Most látszólag műxik, léptet, lejátszik, megáll, indul.
De mi van, ha csak a kapcsolatkezelője fagyott ki.
Gyors keresés a neten "iPod 5G reset" kifejezésre. Középső gomb és menü gomb egyszerre, 5-10 másodpercig.
Sikerül a reset és lám, a rádió már látja is.
Hogyrohaggyommeg!
Majdnem szétbontottam a műszerfalat miatta...
Tanulság?
Az iPod úgy is akadhat, ha látszólag működik.
Amúgy meg most, hogy rádugtam egy sima USB kulcsot a rádióra azt vettem észre, hogy egyrészt sokkal jobban szól, mert a rádióm mp3 lejátszója jobban konvertál, mint az iPod, másrészt sokkal kényelmesebb azt mondani neki, hogy "Játszd le a könyvtárat, vazze", mint playlistekkel bűvészkedni.
És egyébként valahogy ábécé sorrendben is vannak a cuccok, nem úgy, mint az áJpodon.
Úgyhogy valószínűleg megy az iPod vissza a fiókba, a kocsiba meg megy egy 500 GiB vinyó. Az majd nem akad és vagy tízszer annyi fér is rá...

1 megjegyzés:

  1. Én is azért cseréltem a fejegységet USB-s Alpine-ra (aminél végre nem az előlapon volt az USB-csatlakozó), hogy megszabaduljak a magyar rádióadóktól, így akár könyvtár alapján is lehet válogatni a hanganyagot - bár a kétsoros kijelzőn kicsit nehézkes a dolog. Ráadásul a hosszabbítós csatlakozó szépen el van rejtve a könyöktámasznál levő boxban :)

    VálaszTörlés